Játékmenet

A játék teljesen megőrízte a klasszikus Resident Evil-es játékmenetet. Előrerenderelt hátterekkel dolgozik, melyek mellesleg elképesztően élethűek, horrorisztikusak, részletesek, és szabályosan ÉLŐEK. Abszolút beleolvadnak a 3D-s karakterek, ellenfelek, megteremtve így a tökéletes horror környezetet. A Mansion... A klasszikus első részhez képest rengeteget változott. Sötétebb, bonyolultabb, teltebb, sok-sok új helyszínnel megfűszerezve, új fejtörőkkel teletömve, tehát amit csak bele lehetett tenni ebbe a játékba, az itt és most BENNE VAN! Igazából leírni nagyon nehéz ezeket a dolgokat, mert ezt látni, tapasztalni kell.

A játék kezdetekor a már jól ismert két karakter közül tudunk választani, hogy melyikkel szeretnénk játszani. Ez a két ember nem más, mint Chris Redfield és Jill Valentine. A két történeti szál nagyjából megegyezik, pár eltérést leszámítva, illetve mindkét karakternek más a segítőtársa. Chris a fiatal újonc, Rebbeca Chambers társaságát élvezheti több alkalommal is, Jill pedig Barry Burton oldalán veszi fel a harcot az Umbrella Corp. borzalmas teremtményei ellen. A játék az eredeti első részhez híven szintén tartalmazza a már megszokott külön inventory képernyőt, ahol a tárgyainkat tudjuk rendezgetni, kezelni, megvizsgálni, használni, valamint a már jól bevállt „láda" is megtalálható a játékban, amelybe ha beleteszünk valamit, azt bárhol máshol felvehetjük majd, ahol csak találunk ilyen ládát. Az inventory képernyőn találjuk még a térképünket is, illetve a megszerzett dokumentumokat, fájlokat is vissza tudjuk olvasgatni, ha éppen kedvünk tartja. A mentési rendszer szintén maradt a régi; írógép kell hozzá, valamint természetesen a tintaszalag (Ink Ribbon), amely valamennyire azért megkorlátozza a mentési lehetőségeink számát.

Pár nagyon fontos újítás azért még így is belekerült a játékmenetbe, mely eddig még egyik Resident-ben sem volt tapasztalható: 

ÖNVÉDELMI FEGYVEREK: Összesen 3 féle önvédelmi fegyver van a játékban; DAGGER (tőrkés), FLASH GRENADE (fénygránát), SMALL BATTERY (kis elem a sokkolóba). A tőrkéseken Chris és Jill egyaránt osztoznak, míg a fénygránát csak Chris-nél fordul elő, sokkolója pedig csak Jill-nek van, amihez szedegejük az elemeket, hogy mindig harcra kész legyen. De hogyan is működik ez az önvédelmi mechanizmus? Nos, lényegében nekünk nem kell semmit csinálnunk ezekkel, csak valamelyiket beállítani, hogy szükség esetén harcképes legyen. Pl. ha egy zombi elkap minket, akkor automatikusan előrántja hősünk a törkést, és azt a zombi fejébe döfi (ha a tőr van beállítva), Jill megcsapja a sokkolóval, vagy pedig Chris az éppen őt leteperni készülő vadász szájába töm egy fénygránátot, melyebe ha még egy lövést is beleeresztünk, akkor látványos robbanással szétloccsantja ellenfelünk koponyáját. Hatalmas segítséget tudnak nyújtani ezek a kis eszközök, mert azért meg kell hagyni, ellenfeleink igen erősre sikeredtek, és komoly küzdelmet kell folytatnunk akár már csak egy zombival is.

ZOMBI ÉGETÉS: Ez az egyik kedvencem... Mi történt eddig, ha egy szobát megtisztítottunk a zombiktól? Semmi... Mire visszatértünk, már hűlt helyük volt, de még a testek is eltüntek. Nos, a Remake-ben egy kicsit más a helyzet. Hulláink ugyanis nem tünnek el... Ha megölünk egy zombit, az látványosan elvérzik, de a teste ott marad, akárhányszor visszatérünk abba a helyiségbe. Ez még annyira nem is akadályozna minket nyomozásunkban, viszont egy idő után azok a testek ismét felpattannak, de ezúttal sokkal gyorsabbak, randábbak, erősebbek, hegyes karmuk nő, és azonnal ránk rontanak. Igen... Ők a karmazsin fejű (Crimson Head) zombik. Csúnyán megkeseríthetik hőseink életét ha hagyjuk ezeket a testeket ott heverni. Van erre megoldás? Igen, van. El kell őket ÉGETNI! Ehhez a kis manőverhez szükségünk van egy kis kerozinos flaskára, meg egy öngyújtóra, és már éghet is a tábortűz. Bezony ám, de kerozinos flaskánk csak KÉT zombi elégetéséhez elegendő, és mindig újra kell töltögetnünk olyan helyeken, ahol találunk kerozinos kannát. Kicsit macerás, szaladgálós dolog, de ha nem akarunk bajt később, akkor érdemes minden (minél több) testet elégetni, ameddig csak kerozin készletünk bírja.

A ZOMBIK AJTÓKAT NYITOGATNAK: Nem mindenhol, nem mindig, de bizony előfordul, hogy éppen egy ajtó előtt haladunk el, és ránknyit egy bent rekedt zombi, hogy megkóstoljon minket. Ezzel a dologgal hatalmas szintet ugrik felfelé a horrorfaktor, és tisztában kell lennünk azzal a ténnyel, hogy sehol nem vagyunk biztonságban.

A játékban hozott döntéseink nagyban megváltoztathatják a történet kimeneteleit, ember életek vannak a kezünkben, és a játék befelyezéséért is mi vagyunk a felelősek. Természetesen mindkét karakter legjobb befelyezése tekinthető valósnak.