Történeti áttekintés

Resident Evil (kis hazájában Biohazard)... Ez az a játék, amely a túlélő-horrorok műfajában 1996-ban egy új korszakot alkotott meg, korának megfelelő grafikai megjelenésben és technikai kivitelezésben, elsöprő sikert aratva, akár csak a rákövetkező folytatások. (Resident Evil 2, Resident Evil 3: Nemesis, Resident Evil - Code: Veronica X) Ezek után történt egy aprócska változás. A technika fejlődése meghozta nekünk az új konzolgenerációt is, melyben egy kis indigó-kék kocka, a Nintendo GameCube is szerepet vállalt. A CAPCOM ugyanis hátra hagyva mindent eldöntötte, hogy a Resident Evil szériáját ezentúl csak egyetlen platformon viszi tovább, mégpedig a GameCube-on. Ezen munkásság megpecsételése képpen tervbe vették, hogy felújítják a Resident Evil első részét a kis konzolra. Mi is lett ebből? Egy teljesen új, sötét, Resident Evil játék, amely a szó legszorosabb értelmében is szinte tökéletesnek mondható mind grafikailag, mind játékmenetileg egyaránt. Ezzel párhuzamban azt is elhatározták, hogy belenyúlnak a „Mansion incidens" előtti dolgokba is, melyet egy új játék fényében fognak bemutatni, mégpedig a Remake-hez hasonló környezetben, a Resident Evil Zero-val. A Zero project egyébként ekkor már nem számított újdonságnak, hiszen már Nintendo 64-re is elkezdték fejleszteni, de ezt derékba törte az új konzolgeneráció ugyebár.

De vajon hová is vezet mindez? A Resident Evil grafikailag gyaláz minden GC-re addig megjenet cuccot, és egy fantaszikus játékmenettel egybekötve fényesíti az amúgy talán kicsit "gyerekesnek" mondható játékkockát, bővítve ezzel az erősen felnőtt kategóriás GameCube játékkolekciónkat. A játék tökéletesen példázza, hogy valójában mit is tud a kis kockánk: Ha beletesszük a Resident Evil Remake-et, bizton állíthatom, hogy egy életre szóló horrordömpinget kapunk majd az arcunkba, amit soha, de soha nem fogunk elfelejteni.