Inventory

Az Inventory-nk lényegében csak külsőre változott meg a korábbi klasszikus Resident részektől. Itt is ugyanúgy megtaláljuk az életerő kijelzőt. Rögtön mellette egy kis fotó árulkodik arról, hogy éppen kinek a szívdobogását látjuk az életerő státuszon. Alatta van a tárgylistánk, és a tárolókapacitásunk. Ez mindössze 6 kis helyecskéből áll. A tárgylista mellet található Rebbeca keverő doboza, aminek segítségével életeket menthet majd a későbbiekben. De a növénykeveréshez nem kell használnunk ezt a valamit, mert azokat csak egyszerűen kombináljuk össze, és már meg is lesznek az életerő növelő csodaszerek. Ez a keverő doboz más dologban játszik majd fontos szerepet... Ez Rebbeca személyes tárgya, amitől nem tudunk megszabadulni. (de ez már ismerős lehet a korábbi klasszikus Resident Evil játékokból is) Billy személyes tárgya egy öngyújtó, ami a játék kezdetekor üres, de később feltöltjük majd.

Most pedig nézzük a funkciókat! Ha kiválasztjuk például a pisztolyunkat, akkor egy ismerős menü fog előröppenni, ami a megszokott dolgokat tartalmazza. EQUIP, amivel kézbe tudjuk venni, vagy el tudjuk tenni a kiválasztott fegyvert. Más tárgyak esetében itt a USE lehetőséggel találkozhatunk, amivel az aktuális tárgyat tudjuk használni a megfelelő helyen. (pl. egy medált a helyére tenni, vagy gyógyítani magunkat stb...) Alatta található a COMBINE parancs, amivel össze tudunk kombinálni dolgokat, pl. fegyvert tölthetünk. A következő lehetőség az EXAMINE. Ez szolgál a tárgyak megvizsgálására. Így megnézhetjük közelebbről az aktuális tárgyat, forgathatjuk ide-oda, ráközelíthetünk, vagy akár az A gomb lenyomásával némi információt is megtudhatunk a tárgyról. A következő lehetőség a LEAVE, ami önmagáért beszél. Ezzel tudjuk az aktuális tárgyat a földre helyezni. Oda kerül a lehelyezendő tárgy, ahol karakterünk éppen ácsorog. Ha már velünk lesz a partnerünk is, és közvetlen egymás mellett áll mindkét karakter, akkor egy tárgyat kiválasztva megjelenik egy EXCHANGE lehetőség is, amivel át tudjuk adni, illetve ki tudjuk cserélni az aktuális tárgyat. Ha lőszert szeretnénk adni partnerünknek, akkor körülbelül meg tudjuk adni, hogy mennyit szeretnénk átpasszolni neki.

A felső sorban 5 kis választási lehetőségünk van. Az első a PARTNER, ami akkor válik elérhetővé számunkra, amikor Billy is csatlakozni fog hozzánk. Itt tudjuk majd beállítani a már említett parancsokat kedvünk szerint.
A következő lehetőség a MAP, azaz térkép. Ezt egyszerűbben is elő tudjuk hozni, méghozzá a Z gomb lenyomásával, de most nézzünk bele a térképbe is egy kicsit! A térkép értelem szerűen a hollétünket jelzi ki, és majd később, ha megszerezzük bizonyos helyek térképeit, akkor könnyebben el tudunk igazodni a helyiségek között. De hát mire másra lenne jó egy térkép, ha nem erre...? A térképen tudunk az R gombbal közelíteni, majd az L gombbal vissza, tudunk szintet váltani, ha fel vagy le húzzuk az analóg karunkat, a START gombbal térképet tudunk változtatni, ha éppen nem a megjelenőre vagyunk kíváncsiak, az A gombbal a széthagyott tárgyainkat tudjuk megnézni, hogy melyik, hol is található, és a Z gomb nyomva tartásával pedig el tudunk tüntetni mindent a képből, hogy csak magát a térképet vizsgáljuk. Na, akkor ennyit a térképről.
A következő a FILE gombocska, ahol raktározzuk a megszerzett iratokat, dokumentumokat, naplókat, hogy bármikor újra elolvashassuk őket.
A következő gomb, az OPTIONS menü, ahol pár beállítást tudunk elvégezni, amik a játékkal kapcsolatosak. (hang, vezérlés, controller rezgés stb...)