Resident Evil: Zero

Tippek, trükkök

Óvd a lőszert!

Nem tudni miért, de a Capcom igen kevés lőszerrel ajándékozott meg minket ebben a részben. Easy-n talán még nem annyira vészes, de a többi nehézségi szinten már feltétlenül vigyáznunk kell a lőszerre, mert nagy esély van rá, hogy kifogyunk mindenből, és akkor bizony gond lesz. Ezért ajánlatos a "Szégyen a futás, de hasznos!" alapon játszani a játékot nagyobb nehézségi szinten. Ahol csak megtehetjük meneküljünk el!

A fejlövések megkönnyítik az életet!

Ha Shotgun-t tartunk a kezünkben, és zombira akarunk támadni, akkor létezik egy kiváló lőszerspórolási stratégia, ami eddig az összes klasszikus Resident Evil játékban megtalálható volt. Engedjük magunkhoz egész közel az élőhalottat, majd célozzunk a puskánkkal felfelé, azaz a zombi fejére! Süssük el, és az eredmény önmagáért beszél! Vigyázzunk, hogy azért ne engedjük vészesen közel a zombit, mert gyorsan megtörténhet a baj.

A távolság is számít!

Néhány fegyvernél fontos szerepet játszik a távolság, ahonnan tüzelünk vele. Kézipisztollyal, illetve Magnum-mal lehetőleg minél távolabbról tüzeljünk! A sebzése ugyanakkora lesz, mintha egy méterről lőttünk volna rá áldozatunkra. Ezzel ellentétben a Hunting Rifle, Shotgun már nem teljesen így működik, ugyanis itt sörétes lőszerünk van, ami miután iszonyú sebességgel elhagyja a puskacsövet, az apró sörétek szana-szét repülnek mindenfelé. Ebből az következik, hogy ha messziről lövöldözünk áldozatunkra ezekkel a fegyverekkel, akkor a sörétek nagyon kis százaléka fog majd célba találni, ezáltal a sebzés mértéke sokkal kissebb lesz. Jóformán haszontalan lőszerpazarlásról lenne szó. Ezekkel a fegyverekkel a lehető legközelebbről érdemes tüzelni, és egyúttal képesek több ellenfelet is sebezni, esetleg megölni.

Billy, the MAN!

Billy sokkal erősebb, szívósabb, mint Rebbeca, és ráadásul ügyesebben bánik a fegyverekkel is. Ebből érthetődően célszerű Billy-t irányítani, amikor valamilyen harcba kerülünk. A sok ellefelet tartalmazó helyiségekbe pedig elég csak Billy-vel bemenni, és miután megtisztítottuk, már szabad a pálya Rebbeca-nak is. Rebbeca-nál általában legyen valami életmentő szer, mert nem sok támadást bír ki, ezért gyorsan elfogyhat az életereje!

Már megint az a fránya Humanoid Leech?

Nos, igen... Rendkívül bosszantó ellenfelünk jópárszor keresztezi utunkat a játék során. A Humanoid Leech tökéletes ellenszere a Molotov Koktél! Ne legyünk lusták megcsinálni pár ilyen koktélt, és ha megjelenik drága barátunk, akkor csak bátran „hívjuk meg koktélozni"! Szerencsénkre nem nagyon bírja a piát...

Kevés a hely... Nem tudok mindent magammal hordozgatni!

Ez egy elég nagy probléma, ugyanis mindkét karakter tárolókapacitása igen kicsi. Még együtt is kevés, mert a nagyobb fegyverek mind két helyet foglalnak el, és akkor a hozzájuk tartozó lőszert már nem is említem... A rengeteg rohangálás valamilyen szintű kiküszöbölésére egy jó taktika, ha minden fontosabb tárgyat (növények, elsősegély spray-ek, mentő tintaszalagok, Hookshot, elkészített Molotov Koktélok) elhelyezünk az Umbrella Kutatóközpont épületének előcsarnokában (Hall). Ez egy elég nagy terület, és sokminden elfér. Ide gyorsan, és egyszerűen vissza lehet jönni bármikor, ha kell valami, mivel több út vezet az előcsarnokba, és nem kell keresgetni a térképen, hogy „Hűű... Megmérgezett egy pók! Hol is hagytam a kék növényt?", hanem a Main Hall szolgálhat egyfajta "jólbevált Item Box" kárpótlásként. A későbbiekben, amikor már eltávolodunk ettől a helytől, (második lemez) már nem nagyon maradunk huzamosabb ideig egy helyben, így ez a lehetőség már nem igen lesz aktuális.

A nehézségi szintekről röviden:

A Resident Evil Zero-ban 3 nehézségi szint közül válogathatunk. (EASY, NORMAL, HARD) Lényegében abban különböznek egymástól, hogy minél nehezebbet választunk, annál nagyobb sebzést okoznak ellenfeleink, és természetesen sokkal ellenállóbbak is a rájuk mért támaidásainkkal szemben. Ezen kívül még egy nagyon bosszantó dolog is közre játszik a nehézségi szinteknél, mégpedig az, hogy minél nehezebb szinten játszunk, annál kevesebb a lőszer, illetve az életerő növelő. Tehát például HARD-on rettentően oda kell figyelnünk a lőszerhasználatra, és a növény/spray megfelelő spórolására. A gyengébb ellenfelektől mindenképpen szaladjunk el, ha csak egy mód van rá! Így megtakarítjuk a lőszert, és ha ügyesek vagyunk, akkor a növényeket/sprayeket is! Aki igazán szereti a kemény, izzasztó szituációkat, annak maximálisan megfelelő lesz a játék HARD nehézsége.

Befelyezési bónuszok:

Ezek bizonyos extra jutalmak, amiket a játék befelyezése után kapunk. A jutalom az elért időeredménytől függ:

  • RANK D - Teljesítsd a játékot 9 óra 01 perc alatt! (vagy több)
    Jutalom: Leech Hunter minijáték és Closet Key
  • RANK C - Teljesítsd a játékot 7 óra 01 perc és 9 óra között!
    Jutalom: Leech Hunter minijáték és Closet Key
  • RANK B - Teljesítsd a játékot 5 óra 01 perc és 7 óra között!
    Jutalom: Leech Hunter minijáték és Closet Key
  • RANK A - Teljesítsd a játékot 3 óra 31 perc és 5 öra között!
    Jutalom: Submachine Gun, Leech Hunter, Closet Key
  • RANK S - Teljesítsd a játékot 3 óra és 31 percen belül!
    Jutalom: Rocket Louncher, Submachine Gun, Leech Hunter és Closet Key

Megnyitható öltözékek:

Ezen funkció már nagyon is ismerős lehet a korábbi Resident Evil részekből is, ugyanis a Zero-ban is lehet új ruhákat szerezni a karaktereinknek. Annyi a dolgunk, hogy egyszerűen végigjátszuk a játékot Normal vagy Hard fokozaton, és miután befelyeztük, kapni fogunk egy Closet Key-t. Ez a kis kulcs Rebbeca Inventory-jában lesz megtalálható, miután új játékot kezdünk az utolsó mentés RESTART funkciójával. A ruhákat a vonaton találjuk, méghozzá egy szekrényben, ami pontosan abban a szobában van, ahol a Hunting Rifle is. Ezután nyissuk ki a szekrényt a kulcsunkkal, és öltözködhetünk kedvünkre!

Leech Hunter:

A Resident Evil játékok történetében szinte mindegyik részben szerezhettünk valamilyen extra kis minijátékot, miután végigvittük a fő játékot. A minijátékokban elért eredményekkel pedig szerezhettünk egy csomó hasznos dolgot, amiket ezután felhasználhattunk ismét a fő játékban. (pl. erős fegyverek)
A Resident Evil Zero-ban sincs ez másként, ugyanis itt is vár ránk egy fantasztikus minijáték, ami a LEECH HUNTER névre hallgat. Ebben a kis játékban Rebbeca-t és Billy-t bedobják az Umbrella kutatóközpont épületébe, ahol ismét a megszokott módon irányíthatjuk őket, és feladatunk, hogy az épületben szétszórt 100 darab LEECH-et összegyűjtsük! Ez nem is lenne olyan nagy probléma, ha nem lenne tele a hely ellenfelekkel. (persze ha nem lenne ellenfél, akkor meg mi értelme lenne?) Ezekből az összegyűjtendő Leech-ekből két féle van: zöld és kék. A lényeg, hogy a kékeket csak Billy-vel tudjuk felvenni, a zöldeket pedig csak Rebbeca-val. 50-50 Leech kell, hogy legyen mindkettőjüknél, ha mindet összeszedtük. Ha befelyeztük a gyűjtögetést, vagy már fizikailag nem birjuk tovább, akkor csak ki kell mennünk az épület főbejáratán, és már vége is van a játéknak. Ha akárki meghal, akkor minden eddigi erőfeszítésünk kárbavész! Tehát vigyáznunk kell nagyon! Az összegyűjtött Leech-ek száma határozza meg, hogy milyen jutalmat kapunk majd.

A Leech Hunter-ben megszerezhető jutalmak:

A jutalmakhoz úgy juthatunk hozzá, hogy miután megszereztük őket a Leech Hunter-ben, a fő játék utolsó mentésével kezdünk egy új játékot. Ez az "utolsó mentés" pedig úgy néz ki, hogy miután teljesen végigjátszottuk a fő játékot, lezajlott minden befelyező videó, stáblista, időeredmény kijelzés, kapni fogunk egy mentési lehetőséget, amiben különböző funkciókat találhatunk, ha megpróbáljuk betölteni. Ebben lesz a Leech Hunter minijáték is, valamint a RESTART funkció, amivel új játékot tudunk kezdeni, és itt tudjuk élvezni is a megszerzett jutalmakat. Ha a NEW GAME-mel kezdünk új játékot, akkor SEMILYEN megszerzett extrát nem fogunk megtalálni! A Leech Hunter-ben megszerezhető jutalmak a következők:
-1-től 29 Leech-ig: Submachine Gun töltények (kezdéskor az Inventory-ban lesz megtalálható)
-30-tól 59-ig: Billy és Rebbeca pisztolya örök lőszeres lesz
-60-tól 89-ig: A Hunting Rifle örök lőszeres lesz
-90-től 99-ig: Magnum Revolver (5 golyóval, de hatalmas erejének köszönhetően a legtöbb főellenséget is képes akár 1 lövéssel elintézni)
-100 Leech: Az összes fegyver örök lőszeres lesz! (így már a drága 5 lőszeres Magnum Revolver-ünk is kifogyhatatlan)

Tippek a Leech Hunter minijátékhoz:

Itt nagyon is oda kell figyelnünk arra, hogy Rebbeca gyengébb mint Billy, és erre fokozottan ügyelnünk kell! A játék egyik fő túlélési módja, hogy nem kezdjük minjárt a Leech-eket gyűjtögetni!!! Először váltsunk mindjárt Billy-re, majd Rebbeca nélkül menjünk le mindjárt azon a létrán, ahonnan megérkeztünk erre a helyre a fő játékban! Tehát menjünk le a csatornába, és keressük meg a Shotgun-t, majd a lőszereket hozzá! Ezután menjünk is mindjárt a vonatroncshoz, és intézzük el az összes Hunter-t, de mégegyszer mondom, hogy ne szedjük még a Leech-eket! Lényegében annyi a dolgunk, hogy minden helyiséget megtisztítunk az ERŐSEBB ELLENFELEKTŐL! Vannak visszatérő ellenfelek is, de ők már nem jelentenek akkora veszélyt számunkra. Szobáról szobára kell járnunk a helyeket, és minden keményebb ellenfelet el kell pusztítanunk, valamint minden lőszert, fegyvert is vegyünk magunkhoz, de a Leech-eket még ne bántsuk! Miután megvagyunk a tisztogatással, menjünk vissza Rebbeca-hoz, alkossunk csapatot, majd kapkodjuk fel a Leech-eket! Üres szobákkal azért mindjárt könnyebb a dolgunk, nem igaz? J Ezt a tisztogatást azért kell elvégeznünk, mert ha mindjárt elkezdjük szedegetni a Leech-eket, akkor mikor már sok lesz nálunk, egyszerűen nem marad több hely az Inventory-nkban, így nem tudunk már fegyvert sem magunkal vinni, és ha éppen beleszaladunk egy Hunter-be vagy egy Eliminátorba, akkor bajban lehetünk. Kilencvenpár Leech összeszedése után meghalni eléggé bosszantó tud lenni... :)

OLVASÓI HOZZÁSZÓLÁSOK

Vélemény nyílvánításhoz kérlek jelentkezz be, vagy regisztrálj
Még nem érkezett hozzászólás
Ferdőződj meg Te is!