Bár a világon nem a legelső túlélő-horror játék volt a Resident Evil, mégis történelmet írt minden egyes képkockája, ezáltal óriási rajongó tábort sikerül bekebeleznie, és a folytatás elmaradhatatlan volt!
De menjük csak még egy kicsit vissza az időben!
A Capcom kezdte elveszteni népszerűségét... Igen, a Street Fighter sorozat eszméletlen volt ugyebár (jómagam is rajongtam érte), de egy idő után már kezdett annak is halványodni a ragyogása. A Capcom-nak ütni kellett, de gyorsan. Az akkor éppen nagy sikernek örvendő játékkonzol, melyet a Sony dobott a piacra a PlayStation volt. Ez volt az, amit nem hagyhatott ki a Capcom, és bele is fogtak egy új játékproject tervezésébe. A Biohazard (Resident Evil) eredetileg egy First-Person Shooter lett volna, de ezt az ötletet később elvetették. A játék eredeti ötletét főleg az akkoriban divatnak számító zombis filmekből merítették, valamint meghatározó szerepet játszott még egy régi játék is, ami a Sweet Home volt. (NES - Nintendo Entertainment System) Ez a kis játék egy kastélyban játszódott, ahol különböző szörnyek támadtak ránk, valamint tele volt még ijesztőbbnél ijesztőbb csapdákkal is. Valójában nem hasonlított a Biohazard-ra, csupán inspirációval látta el kedvenc játékunk készítőit, akár csak az Alone in the Dark nevű játék is. A Biohazard tervezése, készítése folyamatosan haladt előre, mígnem 1996-ban meg is jelent. A játék hatalmas sikert aratott különleges atmoszférájával, és mindent elsöprő történetével, ami természetesen erősen követelte a folytatást. A Resident Evil el is nyerte amerikában az Év Játéka címet 1996-ban. Hamarosan a Virgin Interactive segítségével meg is jelentek a multiplatform változatok is. (Sega Saturn, PC) Később érkeztek a Dual Shock (controller rezgetés) verziók, és nyilvánosságra került a Director's Cut is.