Bulletstorm Preview

Stílusosan gyilkolni. Ezen két szóban foglalható össze a People Can Fly és az Epic Games által fejlesztett, és az Electronic Arts gondozásában megjelenő Bulletstorm lényege, célja és a játékmenetben bevezetett újítása...

Talán nincs is játékos, aki miután hosszabb időt töltött el egy adott címmel - kiismerve annak minden fortélyát, nem érzett még késztetést rá, hogy ellenfeleit a játék adta lehetőségeknél is sokszínűbben, brutálisabban likvidálja. A megoldás megérkezett. A Bulletstorm ugyanis erre nem csak számtalan lehetőséget kínál, de elérendő célként is tűzi ki a vállalkozó kedvű gamer elé.

Bulletstorm

A játék történetét és karaktereit górcső alá véve még nem találunk semmi olyat, ami a játékosban a „korszakalkotó újdonság" bizsergető érzetét keltené. A nem is olyan távoli jövőben Grayson Hunt és zsoldos csapatának űrhajója egy igen agresszív létformák által benépesített bolygóra zuhan, ahol a túlélés egyetlen lehetséges módja mesterségük (azaz a gyilkolás) gyakorlása. A pörgős akciót a játékot végigkísérő finoman szólva is durva nyelvezet, valamint a cselszövések és árulások általi fordulatok hevítik tovább.
Ez azonban közel sem kritika a sztorira nézve, sőt. A játékmenethez ugyanis ennél tökéletesebb környezetet nem is kreálhattak volna a fejlesztők.
Ugyanez vonatkozik a Bulletstorm alatt hallható melódiákra és hangeffektekre is. A pörgős zene szinte űz a következő összecsapás felé, miközben a szétloccsanó fejek, leszakadó végtagok, szétrobbanó testek fegyverdörgésen átszűrődő véres cuppanása teszi tökéletessé a játékélményt.

Bulletstorm

De térjünk is rá arra, amit a játékosok nagy része tudatosan vagy tudat alatt, de mindig is áhított: a stílusos gyilkolásra. A Bulletstormban ugyanis szinte végtelen számú lehetőségünk van az életünkre törő ellenfelek feltrancsírozására. A főhős bal karján lévő energiakábellel magunkhoz rántva és ezzel teljesen kiszolgáltatottá téve a támadót kedvünk szerint dönthetünk további sorsáról. Fejbe, ágyékon vagy akár hátsó fertájon is lőhetjük, ha úgy kívánjuk. Magnummal eltávolíthatjuk a végtagjait, vagy egy mély gödörbe rúghatjuk, esetleg gránátot tapaszthatunk a testére és a detonáció előtt visszalökhetjük társai közé és így tovább. Az említettek közül azonban nem feltétlenül kell választanunk, kedvünkre vegyíthetjük is őket vagy megpróbálhatjuk mindet egyetlen delikvensen kivitelezni.
De akár a pálya díszleteivel is színesíthetjük ámokfutásunkat. A rosszfiúkat betondarabokból kiálló vasrudakra nyársalhatjuk, elektromos vezetékek közé rúghatjuk, húsevő növénnyel etethetjük meg és még vagy százféle módon küldhetjük a másvilágra őket a „díszlet" bevonásával.
A játék azonban nem csak lehetőséget ad minderre, hanem értékeli is kreativitásunkat. Minden egyes megmozdulásunkat találó nevű jelzővel, valamint pontokkal jutalmazza, aminek mennyisége a brutalitás mértékével párhuzamosan növekszik.
Hogy egy egészen egyszerű példával éljünk: három támadóval végezhetünk a Bulletstormban konzervatívnak számító fejlövésekkel, amiért mindhárom esetben megkapjuk a headshot-ért járó elhanyagolható mennyiségű bónuszpontokat. Sokkal célravezetőbb azonban, ha egyiküket az energiakábellel magunkhoz vonjuk, gránátot csavarunk a buksija köré, majd visszarúgjuk társai közé és mielőtt felrobbanna, még ellőjük egyik végtagját. Az eredmény nem csak látványosabb, de a három fejlövésért kapott pontok több tízszeresét kasszírozhatjuk érte.

Bulletstorm

Mire való ez a sok pont? Az Epictől megszokott részletes statisztikákból kiindulva a játék ez alapján állít majd fel számos Leaderboardot, ahol a legjobbak vívhatnak majd vég nélküli csatákat a legnagyobb presztízsű első helyért. Itt azonban nem segít majd kifogyhatatlan rakétavető, sem lag, sem kód. Csak az lehet az első, aki képes az ellenfelek számát és a környezet adottságait figyelembe véve pályáról pályára a legstílusosabb vérfürdőket rendezni és ezzel a legnagyobb bónuszokat besöpörni.
Természetesen mindehhez nem hiányozhat majd a multi és co-op lehetőség sem, amin keresztül az egy ember számára kivitelezhetetlen gyilkolási variációk is elérhetővé válnak.

Bulletstorm

Összefoglalva, a Bulletstormnak komoly esélye van rá, hogy egy teljesen új műfajt teremtsen meg az akciójátékokon belül, amivel egyúttal kifogja majd a szelet azon kritikusok vitorlájából is, akik eddig szőnyeg alá söpörték az ilyen műveket mondván „Semmi értelme, csak mész és lősz, aztán jön az átvezető videó". A hazánkban február 25-én megjelenő játékban ugyanis új értelmet kap ez a stílusú játékmenet, hiszen itt közel sem mindegy, hogy mikor, mivel, kire és hogyan lövünk. Ezáltal a Bulletstorm nem csak megteremti a stílusos gyilkolás fogalmát, de egyúttal éles határvonalat is rajzol, amely elválasztja azt az eddig kárhoztatott értelmetlen henteléstől.