A Deadly Premonition egy kreatív gyöngyszem, jelen generáció legjobb túlélő-horror játéka, csodálatosan megkomponált történettel, igazán változatos játékmenettel - tényleg pillanatok alatt magába szippantja a játékost. A retro hangulat végigkíséri a teljes játékot, az apró fejtörők, változatos helyszínek, számtalan mellékszál és küldetés mind garantálják a hosszú kikapcsolódást. Első végigjátszásom több mint 21 óra volt Normal fokozaton, ami a generációban egy ilyen típusú játéknál meglepőnek tűnhet, de ennél is jóval több órát lehet eltölteni Greenvale városában. Alább, akinek eddig még nem volt hozzá szerencséje, elolvashatja az előzetest. Ha tetszik a játék, akkor ne várj tovább, rendeld meg. Nagyon kedvező 16 fontos áron érhető el a legtöbb online áruházban (pl. Zavvi vagy Game).
Látogassátok meg a játék hivatalos oldalát!
Deadly Premonition áttekintés
A szeptember bizony nem lesz híján 10/10-es címnek, ez tuti biztos. Azonban most nem arra gondolok, amire legtöbbetek asszociál. Bár remélem, a Halo Reach beváltja majd a reményeket és hírnevéhez méltóan zárja (khm, kezdi) a sorozatot, én most inkább egy olyan játékhoz próbálnék kedvet csinálni, ami már bizonyított. A Deadly Premonition egy low budget cím, egy félelmetesen egyedi survival horror, ami az év eleji amerikai megjelenéskor rendesen megosztotta a kritikusokat. Néhány fölbe döngölés mellett a Destructoid például teljes pontszámmal (10/10) jutalmazta a játékot.
Kaptak is érte rendesen, mert a vele egy napon megjelenő Heavy Rain csak 7/10-ig jutott náluk, ami aztán Sony fanboy-ok garmadáját késztette a szerkesztőség gyalázkodó emilekkel való bombázására. Hehe.
Silent Hill, Siren, Twin Peaks, Resident Evil, Dead Rising inspirálta majdhogynem kategorizálhatatlan játékról van szó, ami Alan Wake-t megszégyenítő horroratmoszférát teremt úgy, hogy közben rendszeresen megnevetteti a játékost abszurd humorával. A történet hőse egy dupla személyiséggel rendelkező, az őrület határán egyensúlyozni próbáló FBI ügynök, aki Greenvale-ben, a Deadly Premonition Liberty City-jében talán még nála is elvontabb személyiségek közé csöppen. Kezdetben csupán azért, hogy felkerekítsen egy „egyszerű" gyilkosságot, aztán hogy innen hová bonyolódik majd a dolog, arra majd csak a játék ad választ.
A DP grafikájával valószínűleg egy PS2 is könnyen megbirkózna, de aki képes ettől elvonatkoztatni arra felejthetetlen élmény fog várni ráadásul a szokásos teljes játékár csupán harmadáért. A szabadon felfedezhető, mellékmissziókkal és gyűjtögetnivalókkal teli Greenvale impozánsan nagyra sikerült, autóval is bejátható - ráadásul az autók irányíthatóságát is jól eltalálták a készítők. A zombiirtós főszál szintén élvezetes és kellő taktikai kihívással kompenzálja az ellenfelek viszonylagos monotonitását. A klasszikusan sz@r játékokra jellemző hamar unalomba fulladó játékmenetnek nyoma sincs, sőt... rengeteg apróság szolgálja a játékos szórakoztatását (ilyen például a folyamatosan növekvő arcszőrzet leborotválásáért járó bónusz).
Ezt a cikket a Destructoid review-ja alapján írtam. Néhány videón kívül, amik egyikét itt ti is megtekinthetitek, nem láttam semmit a Deadly Premonition-ből. Ennek ellenére rettenetesen várom, mert a survival horror műfaj ilyen egészséges és nem utolsósorban egyedi keverése az elmúlt évek sikerreceptjeivel még akkor is eszement vonzó, ha inkább a kreativitásra épít, mint a játékba invesztált dollármilliókra. Ennek ellenére ez egy rétegjáték, ami egy rettentően szűk réteghez szól, de nekik - ha hinni lehet a Destructoid-nak - akár az év játéka is lehet. Még akkor is, ha azt a helyet az Alan Wake esteleg már elfoglalta, hehe. Megjelenés Európában szeptember 17-én.