Resident Evil 5 - PC Playtest

Resident Evil 5 - Games on Demand

Resident Evil 5... A Capcom féle horror-, akció-, kalandtúra ötödik, és egyben egy korszakot lezáró epizódja 2009. március 13-án söpört végig a konzolbirodalom lakóin. Az izgalomtól véresre dörzsölt tenyerű lurkók végre kezükbe kaphatták a játékot, és facsarhatták ki annak minden cseppjét, élhették át Chris, Sheva és Jill legújabb, és egyben a legutolsó (?) kalandját. Bizony sajnos, mint ahogy ez általában lenni szokott, a PC-s gamer tábor lakói ezúttal is kimaradtak a jóból. A jó hír viszont nem sokkal a játék megjelenése után rájuk is köszöntött: a Resident Evil 5 jön PC-re is! Nem is volt kec-mec, szeptember 18-án már fel is került a boltok polcaira a játék PC-s portja. Lássuk, ezúttal mit kaptunk.

Resident Evil 5 - PC Playtest 

Resident Evil 5 hivatalos gépigény:

Minimális: 

  • Opreációs rendszer: Microsoft Windows XP
  • CPU: Intel Pentium D processzor / AMD Athlon 64 X2
  • RAM: 512 MB (XP) / 1 GB (Vista)
  • Merevlemez: 8 GB (vagy több)
  • Felbontás: 800x600
  • Optikai meghajtó: DVD9 kompatibilis meghajtó
  • Grafikus kártya: VRAM (256 MB), DirectX 9.0c, Pixel Shader 3.0, NVIDIA GeForce 6800 széria / ATI Radeon HD 2400 Pro
  • Hangvezérlő: DirectSound kompatibilis
  • Periféria: billentyűzet, egér 

Ajánlott:

  • Operációs rendszer: Microsoft Windows Vista
  • CPU: Intel Core 2 Quad processzor / AMD Phenom X4
  • RAM: 2 GB (Vista) / 1 GB (XP)
  • Merevlemez: 8 GB (vagy több)
  • Felbontás: 1280x720, 720p HD (vagy magasabb)
  • Optikai meghajtó: DVD9 kompatibilis meghajtó
  • Grafikus kártya: VRAM (512 MB, vagy több), NVIDIA GeForce 9800 széria (vagy jobb) / ATI Radeon 4800 széria (vagy jobb)
  • Hangvezérlő: DirectSound kompatibilis
  • Periféria: billentyűzet, egér (vagy Xbox 360 vezérlő) 
A tesztben szereplő gép konfigurációja:
  • Operációs rendszer: Microsoft Windows 7 Ultimate (x64)
  • Alaplap: J&W RS780G-UVD+
  • CPU: AMD Athlon 64 LE-240 BOX, true dual core, 2.8 GHz (x2)
  • RAM: 4 GB DDR2, 800 MHz (2 + 2 GB, dual channel)
  • Merevlemez: Western Digital 160 GB (SATA), Maxtor 80 GB (ATA)
  • Monitor: Acer V193HQ
  • Optikai meghajtó: LG DVD-RW DL, multi
  • Grafikus kártya: Gainward ATI Radeon HD 4850 (512 MB GDDR3), Golden Sample
  • Hangvezérlő: ATI SB600, RV700 5.1 HD Audio controller
  • Periféria: billentyűzet, egér 

Bizonyára mindenkinek megmaradt az emlékezetében a Resident Evil 4 PC kiadása, amely sajnos nem úgy sikerült, ahogy kellett volna. Igaz, később azért foltozgatták a látványvilágot, valamint készült hozzá egy egér patch is, ami valamelyest enyhítette a BORZALMAS irányítási rendszert, viszont engem még így sem kápráztatott el az átirat, így hagytam is a fenébe az egészet "maradjunk a Wii Edition mellett" alapon. Talán ebben jócskán közrejátszott az is, hogy a portot a Ubisoft készítette, és nem a Capcom. Természetesen nem haragszunk a Ubisoft-ra, hiszen már kerültek ki csodás programok a kezeik közül, amiket köszönünk is szépen nekik, de a rezident ívölre valahogy nem tudtak ráérezni.

Resident Evil 5 - PC Playtest

Azt hiszem végső ideje rátérnünk a tárgyra. A Resident Evil 5 PC verziójára a "tökéletes" jelző talán gyenge lenne. Ezen a platformon a játék azt hiszem mindent kihoz magából, amit a készítők valaha is beleálmodni merészeltek volna ebbe a stuff-ba. Abszolút stabil a program, letisztult környezet, részletesebb textúrák, tökéletesen optimalizált irányítás, részletes beállítások, extrák, szóval... Minden, amit csak el lehetett várni egy porttól, és még annál jóval több is.

A telepítő végtelenül egyszerű és gyors. (géptől is függhet) A hivatalos gépigénytől eltérően nálam a játék mindössze 6,76 GB-on állt meg. Abszolút nem elhanyagolandó dolog, hogy a játék a Games for Windows Live kiadványok közé sorolható, ami annyit jelent, hogy Windows Live kompatibilis, Achievementekkel ellátva. Achievementek terén természetesen semmiben nem tér el konzolos társaitól. Aki viszont nem rendelkezik Games for Windows Live profillal, annak gyorsan csinálnia kell egyet, különben nem tudja elmenteni a játékot. Ezen profil kreálása viszont pofonegyszerű, és biztosra veszem, hogy senkinek nem fog gondot okozni. A játék indításakor felkínálja a lehetőséget, hogy DirectX 9, avagy DirectX 10-es módban indítsuk a gammát. Windows Vista, illetve Seven felhasználóknak szerintem mondanom sem kell, hogy habozás nélkül a DirecX 10-es módra kattintsanak, hiszen ott jön majd ki minden a játékból, és az fogja megszorongatni drágalátos videókártyánkat is, szóval ha rendelkezünk a megfelelő hardverekkel, akkor hagyjuk izzadni a dobozt egy kicsikét, mert tényleg megéri! Ha ezzel megvagyunk, pár szokásos logó után máris a játék menüjében találjuk magunkat. A menü lényegében egy kis felvezető részből áll, ahol máris a masinánkhoz igazíthatjuk a játékot, mivel itt találjuk a videó beállításokat, illetve egy Benchmark-ot, ami leméri, leteszteli gépünk teljesítményét a megadott beállításokkal, így máris tudni fogjuk, hogy kb. mire számíthatunk a játék során, illetve érdemes-e beleugranunk a textúra-, effektusdömping kellős közepébe.

re5-pc-picture-04.jpg

Tesztünkben a következő beállításokkal futott a játék:

  • Felbontás: 1280x720, 720p (HD)
  • Frissítési arány: 60 Hz
  • Vertikális szinkron: igen
  • Framerate: nyitott
  • Anti-Aliasing: nem
  • Motion blur: nem
  • Árnyékolás: maximum
  • Textúra részletesség: maximum
  • Összesített minőség: maximum 

A Benchmark futtatása utáni eredmények:

  • Átvezető videók (real time rendering): 59,9 és 60 FPS között
  • Játékmenet: 42,6 és 57 között 

Az FPS-ekről annyit érdemes tudni, hogy az emberi szem 27-28 FPS környékén kezdi észrevenni, hogy már akadozik a mozgókép. Szóval, gyakorlatilag a játék enyhén szólva folyt, mint a víz. (Xbox 360-nál 30 FPS körül mozog a játék, és sajnos néha bezuhan ez alá is, ami eléggé elszomorító)

Resident Evil 5 - PC Playtest

A további menüsor szinte teljesen megegyezik a konzolos verziókkal. Az irányítás teljes mértékben testreszabható úgy, hogy a játékos számára a legkényelmesebb legyen. Maga a játék elképesztően gyönyörű és részletes. Tele van szebbnél szebb effektusokkal, látványelemekkel. Az intro videót kivéve minden átvezető full real time render-elt, tehát nincsenek CGI animációk, minden képkockát a hardvertől kapunk. Az irányítás mondhatni tökéletes. Az egeres célzás messzemenőleg jobb, mint a konzolos, analóg karos célzás. Pillanatok alatt mesterlövész válhat bárkiből. A célzásban annyi eltérés van a konzolos verzióktól, hogy amikor felemeljük a fegyverünket, nem a lézernyaláb végét kell keresgélnünk, hanem egy finom kis célkereszt jelenik meg előttünk, amivel könnyedén bemérhetünk bármit, és végezhetünk vele, ahogy csak kedvünk tartja. A reflexbillentyűk leütése sem okozhat különösebb gondot, hiszen ha éppen valami nem felel meg számunkra, tetszés szerint be tudunk mindent állítani, de a gyári beállításokkal is probléma nélkül boldogulni fog bárki ember fia. Az inventory képernyőt előhozva pedig megjelenik majd egérkurzorunk, hogy könnyedén pakolászhassunk a táskánkban, ahogy csak kívánjuk. A játékmenetet, történetet tekintve semmilyen egyéb változtatáson nem esett át a játék. A korábban ecsetelt körülmények között siklunk végig a játékon, amely annyira magával ragadó, könnyed, precíz és izgalmas, hogy amint végignéztük a záró képsorokat, garantáltan azonnal a New Game-re vetődik ismét a kurzorunk.

Resident Evil 5 - PC Playtest

No, de mi a helyzet az extrákkal? Sok helyen olvastam, hogy a PC verzióban sokkal több lesz az ellenfél, mint a konzolos játékokban. Darabokra téptem az Xbox 360-as változatot, szóval már fejből tudtam, hogy melyik sarkon hány Majini fog előugrani, meg milyen ruha lesz rajtuk, és ez itt sem történt másként, ami annyit jelent, hogy az ellenfelek száma SEMMIT NEM VÁLTOZOTT a PC portban. Legalább is a fő játékban nem, ugyanis a Mercenaries módhoz (a standard konzolos játékmódok mellett) hozzáadtak egy úgynevezett "NO MERCY" játékot is amiben a normál Mercenaries játékot nyomhatjuk, de ISZONYATOSAN SOK ellenféllel. Szóval, csak volt valami igazság azokban a "mendemondákban". Ezenkívül belekerült a játékba még egy apró extra is, mégpedig egy-egy új ruci Chris-nek és Sheva-nak. Chris felöltheti "Warrior" nevezetű kosztümjét, amelyben nekem legjobban a Resident Evil 4-es Garradorra hasonlít, persze picit emberibb formában és lenyalt séróval. Mindenképp érdemes kipróbálni, mert tök poén a srác úgy. Sheva új öltözéke pedig a "Business" névre hallgat, ami lényegében egy sexy irodista csajt varázsol belőle, teljesen eltüntetvén az afrikai B.S.A.A. amazont. Sajnos nem került a játékba a Versus Mode, ami viszont a konzolos verziók elsődleges DLC-je, de azt csiripelik a madarak, hogy hamarosan letölthető lesz PC-re is. A játék természetesen játszható online coop-ban, mégpedig a Games for Windows Live rendszeren keresztül, valamint lokális hálózatban (LAN) is lehet coop-ozni, amit természetesen azonnal le is teszteltünk, és mondanom sem kell, hogy egyhuzamban toltuk végig, megállás nélkül, mert azt az élményt nem igazán lehet szavakba önteni.

Resident Evil 5 - PC Playtest

Nem tudom, hogy látott-e már a világ ennyire jó, szinte tökéletes PC átiratot, de ez bizony minden kétséget kizáróan az lett, és elmondhatatlanul boldog vagyok, hogy ez pont a Resident Evil 5-tel történt meg. Bizony, kell alá azért egy kis vasacska is, de butítani nem érdemes ezt a csodát, szóval én azt tanácsolnám, hogy mielőtt belevágna valaki, fűtsön alá a gépnek egy kicsit, és máris szeretni fogja majd Chris-éket.