Resident Evil 5 - Xbox One teszt

2016. június 28-án újra megjelent a Resident Evil videojáték sorozat 5. számozott része a jelen generációs (Xbox One és PlayStation 4) konzolokra a cím 20. évfordulójának alkalmából. Örömmel tettünk vele még egy próbát, hogy kiderítsük miben is változott ez a kiadás. Az egyszerű áttekintés érdekében külön pontokba szedve láthatóak a tapasztalatok.

Resident Evil 5 - Xbox One teszt

Extra tartalmak

Az eddig összes megjelent DLC és más kiegészítők benne vannak az új generációs csomagban. Már nem kell külön pénzért megvenni a kosztümöket és a játékszálat kiegészítő két sztorit (Lost in Nightmares, Desperate Escape). Egyszerűen csak végig kell játszani a kampányt hozzájuk. Sőt, ha már az elején nem tetszik az alap BSAA ruhájuk a főhősöknek, akkor örömhír lehet, hogy 2-2 választható kosztümmel indulhatunk az első utunkra. A többiért viszont a későbbiekben a szokásos módon jutunk hozzá a Bonus Features opcióban némi Pts ellenében.

Resident Evil 5 - Xbox One teszt

Mercenaries

Bizony a plusz játékórát jelentő Mercenaries is megváltozott. Persze továbbra is a pontszerzés a lényege, hogy minél rövidebb idő alatt iktassuk ki az összes ellenfelet a legnagyobb combo számmal. Amiben más lett, hogy a 2009-ben még különbontott két mód egybe lett vonva Mercenaries United néven. Ennek köszönhetően a korábbi Mercenaries és Mercenaries Reunion összes játszható karaktere kiválasztható egy játékban. A pályák felépítésük szemponzjából változatlanok, az összegyűjtendő plusz idők elhelyezése, és néhol az ellenfelek módosultak, valahol a régen ismert két mód keverékéből összeválogatva. Új kihívásért elérhető lett a No Mercy mód, melyben az ellenfelek mennyiségétől szinte levegőt se lehet venni és folyamatosan rá vagyunk kényszerítve a pusztításukra megállás nélkül. Ebben a Mercenariesben már nem kell megküzdeni az összes választható pályáért és karakterért, minden azonnal a rendelkezésünkre áll.

Resident Evil 5 - Xbox One teszt

Grafika

Az ígéretek ellenére nem tud többet a vizuális világ. A 60 FPS megjelenés valóban szép, már amikor kevés a történés. Sajnos ez a szám fordítottan arányos, amíg az ellenfelek és az akciós effektek mennyisége nő, úgy csökken az framerate. A játék grafikája mai szemmel nézve is még jól néz ki, persze nagyon is érezhető a jelen generációs konzolokra készült új játékokkal szemben a különbség. Meg kell jegyezni, hogy a Resident Evil 5 óta nem tudtak szebb Resident Evil játékot kiadni.

Irányítás

A következő pontosabban az irányításhoz és a grafikához is tartozik, ugyanis a képernyőn megjelenő cselekvést jelző gombok kinézete le lett cserélve. Más érdekessége nincs ennek, ez csak egy apróság, ami nem befolyásol semmi mást.
Az irányításhoz említeném meg, hogy az MI sokkal butább, mint volt. Többször rossz, hogy a gépi játékos ott van mellettünk, ez már korábban is sokaknak volt zavaró (nekem akkor nem volt az), de ebben különösen sok a hibája. Egy példa erre, hogy mindig elénk fog állni a partnerünk, amikor célozni szeretnénk az életünket fenyegető veszélyforrásra.

resident-evil-5-p01.jpg

Az ellenfelekkel való harcoknál tapasztalunk még nehézségbeli változást, én konkrétan Excella ellen, hogy többször kellett rajta halálos sebet ejteni, mint eddig. Nem kell megijedni, nem lett nehezebb tőle a játék, se bosszantóbb.
A bosszantó kifejezésnek viszont van kiváltója, ami nem más, mint a kés. Első végigjátszásnál a karakterek nem tudtak késsel egyszerre több ládát széttörni, mindig csak egyet, nagyon ritkán kettőt is. Ennek sincs különösebben jelentősége a játékban, de a régiben nem volt ilyen „gyenge” az éle. Második végigjátszásnál már nagyjából összejöttek ezek a késelések.

Összességében a játék változatlan, igazán nagy pluszt nem nyújt. Ha viszont valakinek kimaradt ez a rész, vagy valamelyik DLC, annak biztos megéri megvenni a Remastered kiadást, illetve a Mercenaries mód kedvelőinek, mert igazán jó játéklehetőséget kínál.