Az elsősorban technikai jellegű információ után következzen a Capcom Unity blogja által publikált történeti elemek:
A Resident Evil 6 fő története 2013-ban zajlik le
Chris Redfieldet –aki ezúttal már a BSAA vezetőjeként tevékenykedik- egy személyes jellegű trauma éri hat hónappal a hatodik rész cselekményei előtt. Legújabb küldetése egy fikcionális, Lanshiang nevű kínai tengerparti városba viszi, ahol csapatával együtt kell kivizsgálnia egy bioterrorista támadást.
Adam Benford volt az illető, aki a Raccoon City incidens után az amerikai kormány szolgálatába állította Leon S. Kennedy-t; később ő lett az Amerikai Egyesült Államok jelenlegi elnöke (tehát őt volt kénytelen lelőni Leon a trailerben).
Helena Harper a halott elnök egy személyes testőre volt. Leonnak bevallja, hogy a Resident Evil 6 incidenséért ő felel.
A rejtélyes borotvált fejű férfi egy zsoldos, aki éppen egy –B.O.W.-k bevetését sem nélkülöző- kelet európai konfliktusban vesz részt. Története során értesül arról, hogy vérével képes lenne megmenteni a földet, ám a férfit elsősorban a tény anyagi implikációi (lásd: pénztáca megtömése) érdeklik. Chris és Leon igazságérzetéhez erős kontrasztot fog képezni jelleme; a készítők részben ezzel kívánják megeleveníteni a mai generáció hőseit a sorozatban.
A zombik visszatérnek, ám ezúttal elég okosak ahhoz, hogy fegyvereket is használjanak. A jól megszokott botladozás, csoszogás helyett gyakran futni is fognak az áldozatukhoz.
A J’avo egy új féle B.O.W., amik hat hónappal a Resident Evil 6 története előtt bukkannak fel, egy meg nem nevezett kelet európai városban. Ezek a lények még mindig megértik az emberi beszédet és képesek együtt dolgozni fajtársaikkal egy közös cél érdekében. Ennek ellenére cselekedeteik nagy részét már kizárólag nyers, ösztönös impulzusok vezérlik. A J’avo-k képesek regenerálódni, erősen sérült testrészeik pedig mutálódnak, a kár mértékétől függően.
Egy teljesen új irányítási séma kerül bevezetésre a Resident Evil 6-ban, amelynek köszönhetően immár célzás közben is lehet mozogni, továbbá fedezék mögé is bújhat a játékos. Az elkerülő manőverek mellett a közelharcban is jóval magabiztosabban fognak mozogni a karakterek.