Történeti áttekintés

Nos, a Resident Evil Zero végre megérkezett... Piacra jutása viszont nem volt zökkenőmentes. Ez a játék visszavezet minket egészen 1997-ig, amikor a Capcom bejelentett egy új Resident Evil játékot Nintendo 64-re, viszont ennek az új játéknak a készítését beszüntették, miután kiadták a Resident Evil 2 N64-es átiratát.

Resident Evil Zero

A pontos okokról nem hoztak nyilvánosságra semilyen információt. Néhány bemutató videó megjelent az N64-es Zero-ról, de semmi több. Nem sokkal később a Capcom bejelentette, hogy a Resident Evil Zero-t bizony nem fogják annyiban hagyni, de ezúttal már szó sem volt a Nintendo 64-ről, ugyanis a Zero-t a Nintendo éppen berobbanni készülő új konzoljának nyitó címei közé szánták. Ez a kis kocka formájú, indigó kék színű masina a Nintendo GameCube volt. Ezek után a sorozat azon részei, melyek a főtörténeti szálat vezették, Nintendo exkluzivitást nyertek a Capcom-tól, vagyis kizárólag a kis kockára forgalmazták a sorozat részeit, mit sem törődve az eddig megjelent, erősen multiplatform címekkel. Ezek után a játékot a GameCube erőforrásaihoz igazítva teljesen újratervezték, és 2002. november 10.-én - nemsokkal a Resident Evil Remake megjelenése után - az Egyesült Államokban piacra is dobták. (Japán megjelenés - 2002. november 21., Európai megjelenés - 2003. március 7.)

Ez a játék - ahogy a neve is elárulja - előzményeket kíván bemutatni. Olyasmiket tudhatunk meg, mint például a T-Vírus valódi eredetét, vagy a későbbi „Mansion incidens" körülményeit, vagy akár azt is, hogy milyen kapcsolatban is állt Albert Wesker Dr. William Birkin-nel. A GameCube konzol grafikai teljesítményének köszönhetően minden eddiginél realisztikusabb látványvilágot tapasztalhatunk a játék során, amely mégnagyobb izgalmakat kelt a játékosban, és tökéletesen bele tudja élni magát az éppen uralkodó embertelen szituációkba.