A Capcom válaszol – Megújult üzleti stratégia

A Capcom válaszol – Megújult üzleti stratégia

A már megjelent Xbox 360 konzolt követően a Play Station 3 (továbbiakban "PS3") és a Wii 2006 őszén kerül bemutatásra. Az új játékgépek lehetővé teszik a lélegzetelállító grafika megjelenítését, valamint újfajta játszási módok kipróbálását, mégis fenn áll a veszélye, hogy a magas fejlesztési költségek miatt a befektetés nem hozza meg a várt profitot.

A 2007 elején várható piacnövekedésre tekintettel, kezdeményeztük néhány új játék fejlesztést is, beleértve a Resident Evil és a Devil May Cry következő, nextgen konzolra tervezett részét. Tisztában vagyunk vele, hogy a következő költségvetési év során a piacon főként a most is forgalomban lévő konzolok és hordozható játékgépek hódítanak majd. Éppen ezért a cég jövedelmét továbbra is a jelenlegi platformokra szánt játékok eladására alapozzuk, amelyek változatlanul nagy népszerűséggel büszkélkedhetnek, és emellett folytatjuk a nextgen szoftverek fejlesztését.

A költségek csökkentése érdekében egy multi-platform stratégiát tervezünk végrehajtani, melynek során egy játék több különböző konzolra fog megjelenni, így az eladások bővülnek, és a profit optimalizálódik. Továbbá kompenzációra számítunk a következő generációs játékgépek fejlesztése során felmerült költségemelkedést illetőleg, ennek érdekében átszervezzük a fejlesztési folyamatokat és a költségirányítás struktúrát, ahogy azt számos alkalommal megtettük már korábban is. Biztosak vagyunk benne, hogy az új módszerek alkalmazásával tovább növelhetjük a fejlesztés hatékonyságát.

Capcom multiplatform stratégia

A Capcom elnöke és CEO-ja, Kenzo Tsujimoto tett néhány állítást a cég aktuális beszámolója közben. A megnövekedett nextgen konzolos költségek alapvetően multiplatformossá fognak tenni néhány játékukat, hiszen szerintünk a konzolpiac fellendülőben van. Az online-on játszható játékaik továbbra is csak PC-sek lesznek, s ezekkel a megszorító intézkedésekkel szeretnék optimalizálni és közben maximálizálni a profitjukat. S a cég egy újabb területet, Ázsiát fogja elárasztani játékaival.