A játék teljes remake és nem csak egy újrarajzolt kiadás lesz, így a veterán játékosokat is érhetik meglepetések. Az első részhez hasonlóan a fő sztoriszál ugyan megmarad, de újragondolták, modernizálták a helyszíneket és a történetet is kibővítették pár apró részlettel. Az A-B kampányt ugyan most elfelejthetjük, de két külön történetszálat kapunk az első – és egyetlen – munkanapját töltő rendőr, Leon S. Kennedy, és a bátyját kereső főiskolás, Claire Redfield főszereplésével. A Capcom egyelőre nem erősítette meg, hogy a két szereplő cselekedetei hatással lesznek-e egymásra, vagy két teljesen eltérő sztori várható. Az eredeti szereplők és szörnyek viszont biztosan újra megjelennek.
Sokan vártak egy fix kameranézetes, vagy egy VR-támogatott játékot, a fejlesztők viszont a kamerát a Resident Evil 4-hez hasonlóan a szereplő válla mögé helyezték. Ettől függetlenül nem leszünk ellátva végtelen munícióval, visszatérnek a ritkán fellelhető zöld-piros-kék növények a gyógyítás céljára, valamint az inventory-nk is elég véges lesz, amit különböző fellelhető tárgyak (pl oldaltáska) segítségével tudunk bővíteni - persze nem a végtelenségig. Épp ezért visszatérnek a rég nem látott varázsládák is, valamint az írógépek, amikkel a mentést végezhetjük. Checkpoint rendszer azért lesz a játékban, ki akarna ugye elhalálozás után másfél órát újrafutkosni, mint ’98-ban? Autosave funkció viszont csak alacsonyabb fokozatokon lesz elérhető.
A túlélés a cél és nem az akció, az ellenfelek elől ki lehet térni, viszont immár nincs töltőképernyő és az ajtók, ablakok sem állítják meg az élőhalottakat. A célzás érdekes kombinációja az elmúlt évek Resi termésének. Lehet közben ugyan mozogni, viszont a célkereszt iszonyúan kileng amíg valahol le nem cövekelünk. Egy helyben állva sokkal pontosabbak leszünk, így viszont kitesszük magunkat a közeledő élőholtak és egyéb vírusgazdák okozta veszélynek. Valamit valamiért ugye.
A grafikára nem lehet panasz, minden apróságra nagyon figyeltek a készítők, hogy az eredetihez hű, de mégis modernebb változatot kapjunk. A dinamikus fényeknek hála egy szobor árnyékát is nézhetjük ellenfélnek, illetve bekerült a játékba a zseblámpa használata a sötétebb részeken – sajnos hősünk magától bányássza elő és nem mi, ha szükségesnek érezzük, a használata viszont már rajtunk múlik. Egy vékony sávot világítva pedig nehéz lesz egy izmosabb horda elől menekülni...
Az RE Engine-nek köszönhetően kapunk élethű gore-t is az arcunkba rendesen, illetve az ellenfeleink is ott sebződnek, ahol eltaláljuk őket, ami okoz kellemes és kellemetlen meglepetéseket egyaránt. A fejlövés nem mindig hatásos elsőre, valamint a zombik már nem véreznek el, így sosem tudhatjuk, a halott tényleg halott-e. Ellőtt kezekkel vagy lábakkal viszont nem tudnak ajtót nyitni a hullák, illetve kihasználhatjuk a tereptárgyakat is mivel hajlamosak átesni egymáson, vagy bármin, ami közénk kerül. Találhatunk deszkákat, amivel a kritikusnak ítélt helyeken lezárhatjuk az ablakokat, illetve késeket is, amikkel védekezni tudunk a harapások ellen, ha elkapnak. Ne felejtsétek el viszont kihúzni az ellenfélből használat után, különben kereshettek másikat!
A Resident Evil 2 kizárólag az egy játékos kampányt támogatja, viszont kapunk Hunk és Tofu módot is. Bár ezek kioldásáról még nincs információ, az alapjátékban már benne lesznek. A DLC 5 kosztümöt és néhány custom fegyvert kínál, többek között Claire akár Elza Walkerként is fel tud öltözni (tisztelegve ezzel a Biohazard 1.5 előtt), illetve a Samurai Edge Albert modell is elérhetővé válik. Akinek nem tetszik az új soundtrack, a DLC birtokában kicserélheti azt a klasszikus ’98-as változatban hallható zenékre. Az előrendelők ezen kívül két további fegyvert és egy RE2 témát is kapnak a konzol változatban.
Összességében eddig úgy fest, a Capcom méltó módon nyúlt hozzá sokunk kedvencéhez, január 25-től pedig első kézből is megtapasztalhatjuk, mennyire félelmetes a ráncfelvarrt Raccoon City. Mi már tűkön ülünk, és ti?