Hírek

Resident Evil 2 interjú: Narratív változásokról, rejtvényekről, kameraállásról, grafikáról és még sok egyéb kérdésről

A Resident Evil 2 visszatért, hogy ezernyi új módon okozzon emlékezetes borzongást.

Egy igazán hosszú várakozás után a RE 2 végre ismét a rivaldafénybe került. Nem is lehet egyértelműen remake-nek aposztrofálni, hiszen itt-ott áttervezték a készítők a játékot és számtalan új elemet csempésztek bele. A várakozások szerint ez lesz a legkiválóbb 3rd Person Resident Evil epizód a negyedik rész óta, aminek éppenséggel újra Leon Kennedy a főszereplője (Claire Redfielddel egyetemben). A GamingBolt portálnak sikerült kifaggatnia az E3-on Mike Lunn márkaigazgatót, aki a Capcom képviselőjeként vett részt. A teljes interjút szeretnénk megosztani veletek az alábbiakban.

Resident Evil 2 interjú

Milyen elgondolásból döntöttek a Resident Evil 2 remake-je esetében a váll fölötti nézet mellett, elvetve a megszokott rögzített kameraállást?

Ez nem pusztán egy remake játék lesz. Természetesen forrásként az eredeti, PlayStation-re megjelent játékot használtuk, és erre alapszik majd a jelen epizód is. Ám ezen felül mégis egy teljesen új játékot adunk ki a kezeink közül. Ha már végig is játszotta valaki a klasszikus részt, akkor is egy csokorra való váratlan meglepetés fogja érni. A rejtvényeken variáltunk, az ellenfelek búvóhelyén szintén, és jó ötletnek tűnt változtatni a kamera nézőpontján is. Az új Resident Evil Engine annyi lehetőséget adott a kezünkbe, hogy érdemesnek tartottuk meglépni a perspektívaváltást. Az első generációs PlayStation korszakban megvoltak a magunk korlátai, ezzel tudjuk magyarázni az akkori kameraállásokat. Természetesen megértjük, hogy a rajongók megszerették. Ugyanakkor kevésnek éreztük ahhoz, hogy minden tervünket megvalósítsuk az új játékban.

A változott perspektívát tekintetbe véve várható, hogy a játékmenet egészét is befolyásolja majd? Számíthatunk olyan mechanikai megoldásokra, amik az eredetiben nem voltak benne, illetve megfordítva a gondolatot, lehetséges, hogy lesz olyan, amit ki kell vágni a klasszikus játékban megszokottak közül, mert nem igazodik az új nézethez?

Természetesen lesz hatása a játékmenetre. A műfaj még mindig a túlélőhorror. Az emberek hajlamosak kétségbe esni a váll fölötti kamera láttán, azt feltételezve, hogy egy Gears of War-hoz hasonló játékot kapnak. Ezúttal is takarékosan kell bánni a lőszerrel. Tárgyak kombinálására is szükség lesz, a Resident Evil 7-hez hasonlóan ez a funkció a RE2-ben is megtalálható. A cél jelen esetben a teljesebb átélés volt. Egy váll fölötti kamera esetében, ha például megragad egy zombi, a kamera közelít és tényleg olyan érzés, mintha nyakon harapna. Mintha csak ott lenne a játékos. Élethűbb annál, hogy Leon a képernyő egyik sarkában hadakozik egy szörnyeteggel. Mi úgy gondoljuk, ez a szemszög nagyszerű.

Resident Evil 2 interjú

Még mindig a perspektívánál maradva: tekintve, hogy a Resident Evil 7 FPS jellege mennyire népszerű volt, elgondolkodtak rajta a fejlesztés során, hogy a 2019-es Resident Evil 2 is hasonló legyen?

Biztos vagyok benne, hogy felmerült pár alkalommal a gondolat, hiszen ugyanazzal a motorral készült, mint a hetedik rész. Ugyanakkor nem hiszem, hogy komoly szándék kísérte volna. Eljátszottunk több dologgal, a váll fölötti kamerával és az oldschool, sarokba rögzített kamerával is, ám előbbi győzőtt, mert ez tűnik megfelelőnek ehhez a termékhez.

Milyen mértékben fog a 2019-es RE2 emlékeztetni a klasszikus játékra? Pályatervezési szempontból hű, 1 az 1-hez másolat lesz vagy inkább egy újra elmesélt sztori, hozzáadott elemekkel?

Semmiképp nem lesz 1 az 1-hez másolat. Lehet, hogy egyszer játszotta valaki az eredetit, lehet, hogy többször, de az is elképzelhető, hogy már vagy ezerszer, mert mondjuk ez a kedvenc játéka. Az ilyen rajongókra akartunk gondolni, amikor elhatároztuk, hogy számukra is frissé tesszük az élményt. Ezért nem nevezzük Resident Evil 2 Remake-nek. Ez egy új kaland, ami egy régit használ alapul. Van egy rész például, ahol a rendőrség folyosóján halad a játékos, és egy lurker halad el az ablak előtt, váratlanul. Az eredeti játékban ez minden egyes alkalommal megtörténik. Ezt kihagyjuk ezúttal, hiszen már nem ijesztő, ahogy a rejtvények áttervezésére is szükség volt ahhoz, hogy új kihívást találjon a játékos. Ahhoz, hogy a játék félelmetes maradhasson, nem volt elegendő pusztán áthelyezni ezeket az elemeket az épület más pontjaira. Nem akarjuk, hogy a rajongók pontosan tudják, hogyan kell megoldani a rejtvényeket, vagy hogy egy-egy szörny hol rejtőzik. Meglepetést akarunk. Így itt-ott változtattunk dolgokon. Ennek ellenére az egész, mondhatni az alappillérek és az ötlet többnyire hű marad az eredetihez. Váratlan elemekre azonban itt is lehet majd számítani.

Resident Evil 2 interjú

Lesz a játékban co-op vagy más multiplayer mód, vagy teljesen egyjátékos kalandra számíthatunk?

Egyjátékos, csak úgy, mint az eredeti.

Említette, hogy javítanak a 2019-es RE2 narratíváján. Hogyan értsük ezt? A fejlesztett látványmegoldások vagy az újra írt történet formájában jelentkezik ez a játékban?

Mindkettőben. Példaként említhetem, hogy lesznek helyszínek, amiket épp csak érintettünk az eredetiben, vagy karakterek, akiknek legfeljebb egy mondatos szerep jutott annak idején. Az ő szerepük hangsúlyosabbá válik. Adott helyet alaposan fel lehet majd fedezni, míg egy-egy mellékszereplő története is jobban kidomborodik ezúttal. Részleteket természetesen nem árulhatok el ezzel kapcsolatban.

Az eredeti RE2 hangzásvilága és zenéje különösen fontos a játék hangulata és emlékezetessége szempontjából. Ezt figyelembe véve hogyan közelítették meg az új RE2 zenéjének kérdését? Az eredeti dallamokat hallhatjuk viszont vagy inkább átírt zenékre számíthatunk?

Ahogy korábban mondtam, hűek akartunk lenni az eredetihez, ugyanakkor újszerű, friss tartalmat kívántunk megalkotni. Például a mentőszobák meglehetősen megnyugtatóak. Érzékeltetni akartuk, hogy ott nem fog semmilyen zombitámadás történni. A zene hasonló lesz, ám nem teljesen ugyanolyan. Hoztunk újdonságot ezen a téren is. A továbbiakban is a mozgalmas jelenetek akció-zenéivel és a nyugalom elegyével dolgozunk.

Teljes Xbox One X kompatibilitást fog élvezni a játék. Mire számíthatnak ezen konzol tulajdonosai? 4K felbontásra és 60 fps-re egyaránt?

Mind az Xbox One X, mind a PS4 Pro 4K felbontásban fogja futtatni a játékot. Ám a 4K felbontás kiválasztása esetén nem teljesül a 60 fps. Helyette egy stabil 30 fps várható.

Mi a helyzet az Xbox One és PS4 konzolok esetében?

Magas fps-t céloztunk meg, ez azonban még nincs pontosan meghatározva.

Elképzelhető, hogy megjelenik a játék Nintendo Switch-re?

Nem, jelen pillanatban nem szerepel a tervek között. A célplatformok a PS4, az Xbox One és a PC.

OLVASÓI HOZZÁSZÓLÁSOK

Vélemény nyílvánításhoz kérlek jelentkezz be, vagy regisztrálj
Még nem érkezett hozzászólás
Ferdőződj meg Te is!