Resident Evil 1.5

Életerő és gyógyítás

 

 

 

Életerő:

Az elődben megszokott módon itt is egy EKG monitorral lehet nyomon követni karakterünk egészségi állapotát. Az egyetlen jelentősebb, a sorozat összes többi részére vonatkozó változás a 'fine' státusz leszükítése (sárga szín esetén már caution-t jelez).

 

menuui9(Condition).jpg

FINE (zöld): Tökéletes egészség. (75% - 100%)

CAUTION (sárga): Kisebb sérülések itt-ott, de alapvetően jó állapot. Erősebb ellenfelek esetén azért érdemes gyógyítani a biztonság kedvéért. (50% - 74%)

CAUTION (narancssárga): Karakterünk elég rossz állapotban van, erősen ajánlott valamilyen erősebb gyógyítószer bevétele! (25% - 49%)

DANGER (piros): Halál közeli állapot. Hacsak nem szenvedsz gyógyszerhiányban, azonnal hozd rendbe karakteredet a lehető legerősebb gyógyító eszközzel. (1% - 24%)

POISON (lila): Talán az egyik legidegesítőbb -vagy helyzetedtől függően ilyesztő- státusz, amely szereplőnket érheti; a mérgezés. Meghalni ugyan nem fogunk tőle, de kezelésének elhanyagolása esetén egészen 1%-ig leszívhatja az életerőnket, amely még a leggyengébb ellenfélnek is megadja az esélyt egy You Died képernyő előcsalogatására. Nem érdemes tehát orosz rulettet játszani: amint látjuk, hogy megmérgeztek, rögtön szedjünk be egy mérgezés elleni gyógyszerkészítményt!


Gyógyító eszközök:

Bár a Resident Evil sorozat számtalan változáson esett túl az évek során, az első részben bemutatkozott gyógyítónövények (herbs) azon kevés klasszikus elemek egyike, amelyek a mai napig a sorozat egyik alappillérjének, védjegyének számít. A Resident Evil 1.5 megjelenésével azonban koránt sem olyan biztos, hogy ez így lenne.
Az eredetileg második résznek szánt játék fejlesztése során mindig is nagy hangsúlyt fektettek egy hihető, modern városi környezet megteremtésére; a herb-eknek ebből kifolyólag mindenképp menniük kellett, szerepüket a hagyományos gyógyszerek vették át. A kombinációs lehetőségek, hatások, valamint színek azonban változatlanok maradtak, tehát ez a módosítás elsősorban az esztétikum szempontjából volt jelentős.

http://www.residentevil.hu/upload/article_files/2864/Green%20Chemical.jpghttp://www.residentevil.hu/upload/article_files/2864/Red%20Chemical.jpghttp://www.residentevil.hu/upload/article_files/2864/Blue%20Chemical.JPG

 

Az elsősegély spray nem állt ki a modern környezetből, tehát maradhatott, újdonság viszont a lila matricás variáns, amely valószínűleg a mérgezés kellemetlen hatásait semlegesítette. Ez utóbbi még a végleges játék demolemezén is megtalálható (az oldalon található kép onnan származik), nincs kizárva, hogy csak az utolsó pillanatban vették ki, majd ruházták fel a hagyományos spray-t a méregtelenítő hatással.

 http://www.residentevil.hu/upload/article_files/2864/GFAS.jpghttp://www.residentevil.hu/upload/article_files/2864/PFAS.jpg

 

 

 

Kombinációk, hatások:

Zöld = 25%-os gyógyítás
Zöld + zöld = 50%-os gyógyítás
Zöld + zöld + zöld = 100%-os gyógyítás
Piros = önmagában haszontalan
Piros + zöld = 100%-os gyógyítás
Kék = 0%-os gyógyítás, méregtelenítés
Kék + zöld = 25%-os gyógyítás, méregtelenítés
Kék + zöld + piros = 100%-os gyógyítás, méregtelenítés
Elsősegély spray = 100%-os gyógyítás
Lila elsősegély spray = 0%-os(?) gyógyítás, méregtelenítés


Védelem

A gyógyszerek kétségkívűl hasznosak, ha már bekövetkezett a kár, de mivel viszonylag korlátozott számban bukkannak fel a játék során, bizony nem ártana egy olyan, az ellenfelek, esetleg a környezet által elszenvedett pofonok erejét minimalizálni képes felszerelés, amely segítene megakadályozni a gyógyszerkészletek idő előtti felélését. A játékban található(minimum) kettő védőruha ezt a szerepet látja el; a rendőrök által használt rohamruha elsősorban a fizikai behatásoktól, a tűzálló páncélzat pedig értelemszerűen a langoktól óvja a karaktert. Érdemes megemlíteni, hogy előbbit csak Leon tudja hordani, valószínűleg jobb teherbírásanak, képzettségének köszönhetően.

 

 

Sérülések:

 

 A folyamatos támadások hatása bizony nemcsak az életerőnk csökkenésében, hanem magán a szereplőn is megmutatkozik: az első néhány zombi lerázása után csupán néhány véres plecsni, kézfolt jelenik meg karaktereink ruháin, azonban folyamatos, vagy nagyobb erejű támadásoknál már komolyabb sebek, sérülések bukkannak fel, ezzel jelezve a játékosnak, hogy időszerű lenne minimum egy szimpla zöld gyógyszer felhasználása.

 

bta076leonbruised.jpg

 

bta076bloodyelza.jpg

 

A rendszer pontos működése nem ismert, a rendelkezésre álló képek, videók alapján pedig nehéz lenne megmondani, hogy itt is a Dead Rising-féle lassú elpárolgás elvét alkalmazták, vagy kizárólag gyógyszerek használatával lehet eltávolítani a sérüléseket.

OLVASÓI HOZZÁSZÓLÁSOK

Vélemény nyílvánításhoz kérlek jelentkezz be, vagy regisztrálj
Abbatoo
Abbatoo #2

@William Birkin: A herbek elhagyása valószínűleg tényleg nem lett volna szokatlan az 1.5-ben, elvégre akkor még csak az első részben tűntek fel (régi szép idők). :) Ami engem illet, a védőruhák kivágását sajnálom leginkább. Gyanítom, hogy elsősorban időhiány miatt nem kerültek bele a véglegesbe. Én már annak is nagyon tudnék örülni, ha valamelyik tulaj készítene róluk néhány jó minőségű képet/screengrab-et és megosztaná velünk, mert így csak a fejlesztői vázlatokat tudom csatolni a cikkhez. Maradt egy finomság, amit még nem raktam bele a cikkbe. Ezt hamarosan pótolni fogom.

William Birkin
William Birkin #1

Hmm... Ez nagyon érdekes. Az egyetlen, ami még tetszik is ezek közül, az a lila spray. :) A herbek nélkül viszont már nem birnám... Nagyon a szívemhez nőttek, viszont ha ezek abban az időben megjelennek, akkor már biztosan nem érezne így senki a növények iránt. :)

Ferdőződj meg Te is!